Mobilabonnementet bliver billigere i fremtiden, konkurrencen er ikke slut

Fremtiden for mobil abonnementer er lav betaling, det betyder betaling hvor der betales en fast pris pr. måned for et forudbestemt antal minutter, antal SMS´er samt data trafik. den form for betaling har i lang tid været gældene hos de mindre mobil selskaber, men der er meget der tyder på at de større mobilselskaber nu også starter at give forbrugere mulighed for denne form for betaling.

Det store spørgsmål lyder så om det gør mobil markedet nemme at overskue for danskeren og om det giver lavere priser. Umiddelbart ser det langt mere nemt ud, til sammenligning med mobilabonnementer hvor man skal betale per minut snakket, men hvor der er nogle andre ekstra omk. og andre ting der kan gøre det dyrt eller billigt. Men det er ikke nær så forenklet.

Når mobil selskaberne langsomt indfører såkaldt flat rate på mobil abonnementet ønsker mobilselskaberne stadig at maksimere deres profitabilitet så meget som de kan og et af de midler er en dyr overtaksering hvis man overstiger hvad dit mobilabonnement har inkluderet. Har du eksempelvis et mobil abonnement der tilbyder 5 timers tale forbrug per måned og du taler i hele 8 timer/md., må du betale for de 3 timer ekstra, og du kommer her til at betale meget ekstra.

Mobiltelefon selskaberne tror simpeltvis at du som slutforbruger ikke får taget det helt rigtige mobiltelefon abonnement og dermed forholdsvist ofte kommer til at betale en relativ stor tillægspris på de timer, SMS´er og den datatrafik der ligger ud over dit abonnement.
Det ser altså ud til vi får et gennemskueligt marked for mobilabonnementer, men det er dog ikke helt sandt, dog selvom det på overfladen ser ud til vi får mere gennemskuelighed og  nogle billigere priser, så er det altså ikke hele sandheden. På den positive side er der kommet ny lovgivning omkring priser på tale, men også datatrafik når du rejser til udlandet og anvender mobiltelefonen med dit abonnement til mobilen. Det betyder at der i første omgang er kommet en prisbegræsning, og det er helt sandsynligt at vi ej har set det sidste her endnu. Mobil data forhøjes nærmest hver måned, flere og flere får smartphones der kan anvendes til e-mail, facebook samt surf på internettet, og des flere brugere, des mere volume. Som markedet bliver større er det mere interessant at konkurrere for at få kunder, og dermed kommer vi med sikkerhed til at se fald i prisen på data trafik.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *